Mostra PRO Catalan Arts
Un any més, La Llotja –ubicada al primer pis del Museu de la Pell– serà l’espai relacional de la Mostra Igualada acollint tots els professionals acreditats i un seguit d’activitats d’interès per al sector.
Enguany, per potenciar encara més l’afluència, la trobada de professionals i la participació a les activitats de La Llotja, el dijous 3 i el divendres 4 d'abril s’aturarà la programació d’espectacles en la franja de les 11h fins al migdia. El dissabte 5 d’abril l’agenda escènica matinal es mantindrà ben activa, però es reforçarà l’activitat a La Llotja amb un nou gruix d’actes rellevants.
Paral·lelament a l’organització d’activitats per als professionals, La Llotja serà el punt de benvinguda on es recolliran les acreditacions i on es podrà trobar l’espai necessari per dur-hi a terme tot allò que requereix una fira: reunions, converses informals, intercanvi d’opinions, debat, treballar amb l’ordinador i, també, una àrea per descansar o la possibilitat de gaudir d’un ambient distès tot prenent una beguda amb companys de professió.
Programa
Dijous 3 d'abril
TAULA RODONA SOBRE CULTURA I EDUCACIÓ
11h a 13h | Auditori Museu de la Pell
- Com podem connectar millor la cultura i l'educació? En aquesta trobada, explorarem experiències internacionals i locals que han impulsat projectes culturals en l'àmbit educatiu.
- Mitjançant una taula rodona, debatrem sobre models, reptes i bones pràctiques. Un espai de reflexió per repensar horaris, durades i metedologies, amb la mediació com a element clau.
PRESENTACIONS DE PROGRAMADORS INTERNACIONALS I ESTATALS
12.30h a 13h | Auditori Llotja
- Coneix els diferents programadors i programadores provinents de fora de Catalunya que seran presents a la Mostra Igualada, a partir d'una roda ràpida de presentacions.
INAUGURACIÓ DE LA LLOTJA I VERMUT PRO
13h | Auditori Llotja
- Benvinguda institucional de la Mostra Igualada, parlaments i brindis inaugural. A continuació, es durà a terme el Vermut PRO.
- El vi serà cortesia de Denominació d’Origen Catalunya.
PRIMER CAFÈ A LA MOSTRA
15:30h a 16h | Llotja
- Una trobada informal amb la facilitaPRO Margarida Troguet, que rebrà als professionals que assisteixin per primera vegada a la Mostra per tal de donar-los la benvinguda i assessorar-los per treure el màxim profit a la fira.
PRESENTACIÓ DE L’ESTUDI DE PROGRAMACIONS ESCOLARS A CATALUNYA
16h a 17h | Auditori Llotja
- Quina és la realitat de les programacions escolars a Catalunya? En aquesta presentació, el CoNCA i la TTP exposaran els resultats d'un estudi que analitza com es programen les arts escèniques per a infants i joves als centres educatius i equipaments culturals del territori. Una oportunitat per entendre tendències, reptes i oportunitats en relació al a cultura i educació, i per generar debat sobre el futur de les programacions escolars.
Divendres 4 d'abril
TROBADA DE COL·LECTIUS DE JOVES VINCULATS A LES ARTS ESCÈNIQUES
Durant tot el dia | Diferents espais
- Un any més la Mostra torna a ser el punt de trobada de diferents col·lectius de joves vinculats a les arts escèniques, amb l'objectiu de què aquests futurs professionals del sector cultural comencin a relacionar-se, debatre i viure l'ambient d'una fira professional.
Activitat restringida.
ACTIVITAT "CONNECTART"
11h a 13h | Adoberia Bella
- Unes trobades entre companyies i responsables de programació. Aquesta activitat té per objectiu que les persones i entitats puguin presentar els seus projectes artístics a professionals de la programació d'àmbit internacional, estatal i català.
- Activitat a càrrec de la TTP.
Activitat amb inscripció prèvia. Les sol·licituds es podran fer properament.
PRESENTACIONS DE PROJECTES CULTURALS D'ÀMBIT INTERNACIONAL I ESTATAL
11.30h a 13h | Auditori Llotja
- Un espai per conèixer diferents projectes culturals internacionals i estatals. En aquestes presentacions, es mostraran les línies de treball i oportunitats de col·laboració. Una cita imprescindible per descobrir noves iniciatives, generar sinèrgies i ampliar horitzons dins el sector cultural.
Un dels projectes que es presentaran és el de la Méche Courte i Platea.
VERMUT PRO
13h a 14h | Llotja
- El moment per reunir-se en un ambient distès i gaudir d'una bona estona amb els professionals de la Mostra tot fent un beure.
ESPECIAL PRIMER CAFÈ A LA MOSTRA
15:30h a 16.30h | Llotja
- Un taller interactiu que anirà més enllà d'una simple conversa. Durant aquesta sessió ampliada, Margarida Troguet compartirà la seva experiència i visió sobre la Mostra, oferint eines pràctiques per navegar per la fira, establir connexions i aprofitar al màxim les oportunitats. A través de dinàmiques participatives, els assistents -tant nous com habituals- podran intercanviar inquietuds, resoldre dubtes i construir estratègies per millorar la seva presència a la Mostra. Un espai d'aprenentatge, reflexió i complicitat.
Dissabte 5 d'abril
EINES PER LA CREACIÓ I PROFESSIONALITZACIÓ: L'AADPC PRESENTA LES MESURES QUE DUU A TERME DINS DEL PLA D'IMPULS AL TEATRE 2023-2026
11.45h a 12.30h | Auditori Llotja
- En el marc de les activitats professionals, l'AADPC presenta dues iniciatives clau del Pla d'Impuls al Teatre, enfocades a la professionalització i al suport als processos de creació. D'una banda, s'abordarà el codi de bones pràctiques per a residències artístiques en arts escèniques, desenvolupat en col·laboració amb Xarxaprod i la TTP. D'altra banda, es detallaran les accions de formació i programa de mentories orientades a potenciar el desenvolupament professional dels i les artistes.
La sessió comptarà amb la participació d'Ester Bartomeu, Daniela De Vecci i Kike Bela. L'acte inclourà un espai per a preguntes del públic.
VERMUT PRO
13h a 14h | Llotja
- El moment per reunir-se en un ambient distès i gaudir d’una bona estona amb els professionals de la Mostra tot fent un beure.
PRIMER CAFÈ A LA MOSTRA
15:30h a 16h | Llotja
- Una trobada informal amb la facilitaPRO Margarida Troguet, que rebrà als professionals que assisteixin per primera vegada a la Mostra per tal de donar-los la benvinguda i assessorar-los per treure el màxim profit a la fira.
Amb el suport de: